website laten maken

15 essentiële functies voor commerciële websites

Alle websites zijn uniek op hun eigen manier. Bij het ontwerpen van commerciële websites (E-commerce) of winkelwebsites zien we het gebruik van verschillende faciliteiten, waaronder: animatie, 360-graden productpreview, geavanceerde filtering, interesse, vergelijking, normaal en geavanceerd zoeken naar producten. Deze tools dwingen echter een percentage van de websitebezoekers om te kopen (dat wil zeggen, dat de gebruiker de achtergrond heeft en de intentie heeft om het te kopen). Als u een bedrijf heeft dat online producten of diensten aan uw klanten aanbiedt, biedt Seof u een lijst met 15 must-haves of functies die online shoppers aantrekken. 1- Gebruiksvriendelijk Deze eigenschap is afgeleid van een oude wet die het principe van eenvoud wordt genoemd. In een goed ontwerp moet eenvoud als een doel worden beschouwd, maar het is erg belangrijk dat elegantie niet wordt opgeofferd voor eenvoud. Studies tonen zelfs aan dat 76% van de gebruikers zegt dat gebruiksgemak het belangrijkste kenmerk van een website is. Het doel is dat kopers snel toegang krijgen tot het gewenste product en dat kronkelige paden hen niet weerhouden om te kopen. Online verkopers moeten ervoor zorgen dat het verkoopproces een paar seconden of minder dan 2 minuten duurt. Versoepel het winkelpad door boodschappenlijstjes, filters en vergelijkingsmogelijkheden te bieden. Houd rekening met het volgende om uw website gebruiksvriendelijker te maken: Verbeter de zoekfunctionaliteit met tools voor automatisch aanvullen, zoals DigiKala. Kenmerken van een goede online winkel Wat zijn de kenmerken van een goede winkelsite? Welke features maken een webshop compleet en maken gebruikers tevreden? In deze inhoud willen we de kenmerken van een goede winkelsite uitdrukken. Kenmerken van een succesvolle online winkel De eerste stap om de online verkoopmarkt te betreden, is het opzetten van een winkel. Maar het bouwen van een webshop alleen is niet genoeg en verschillende factoren zijn van invloed op het succes ervan. Van het type winkel dat een kant-en-klare winkel en een toegewijde winkel kan zijn, tot de faciliteiten van een online winkel die een belangrijke rol speelt in het succes en de voortgang van uw bedrijf. Daarnaast is SEO en optimalisatie van een site ook erg belangrijk. Maar het belangrijkste doel van deze inhoud is om u vertrouwd te maken met de kenmerken van een goede winkelsite. 1. Zorg voor een veilig betalingssysteem Probeer een bekende en veilige betalingsgateway te gebruiken voor uw online winkel. Door te kiezen voor een veilige betalingsgateway geeft de gebruiker meer vertrouwen. Houd er echter rekening mee dat sommige van deze portals een percentage als vergoeding in rekening brengen op het moment van betaling. Maar anderen brengen u deze vergoeding aan het einde van elke maand in rekening. Het is aan u om een ​​van deze twee te kiezen. Kies in ieder geval een winkel die alle soorten betalingsgateways kan verbinden. Om vertrouwd te raken met de soorten betalingsgateways en ze allemaal te ontvangen, kunt u ook de inhoud gebruiken. Hoe krijg ik een online betalingsgateway? Luister hieronder naar de audiopodcast van de kenmerken van een goede online winkel: 2. De winkel moet eenvoudig en functioneel zijn, maar ook mooi en stijlvol Het doel van online winkelen is om tijd en geld te besparen, dus uw online winkel moet zo zijn ontworpen dat gebruikers deze gemakkelijk kunnen gebruiken. Ook speelt het uiterlijk van een site een belangrijke rol bij het aantrekken van klanten. Bereid daarom het uiterlijk van de site voor op een manier die gerelateerd is aan uw bedrijf en gebruikers aantrekt. 3. Productkenmerken zijn compleet De kenmerken van elk product moeten volledig worden vermeld. Zelfs het noemen van de nadelen van een product zal het vertrouwen van de gebruikers winnen. Geef daarom volledige beschrijvingen en training voor elk product. Probeer trefwoorden en zoektermen op te nemen in uw beschrijving. Deze dingen hebben we u geleerd in de productbeschrijving bij het schrijven van trainingsinhoud. 4. Ontwerp je online winkel responsief Een van de kenmerken van een goede winkelsite is de responsiviteit van de site. De meeste bezoeken de site en de internetaankopen worden gedaan via mobiele telefoons; Ontwerp de site daarom zo dat gebruikers de site zonder verwarring, vanaf een tablet of mobiele telefoon kunnen bekijken. 5. Vergeet het elektronische vertrouwenssymbool niet Een van de manieren om de verkoop te verhogen en klanten aan te trekken, is door een elektronisch symbool te gebruiken. Zelfs om de directe online portal te krijgen, heb je dit nodig. Aan de andere kant zie je tegenwoordig internetfraude vaak in online winkels; Door dit symbool op de site te plaatsen, zullen klanten het daarom meer vertrouwen en zal de productverkoop toenemen. Als je dit item nog niet hebt ontvangen, zal de inhoud van de videogids je helpen om dit item te krijgen. 6. Het is mogelijk om gemakkelijk te kopen Een ander kenmerk van een goede winkelsite is de mogelijkheid om gemakkelijk te winkelen voor de klant. De klant moet het gewenste product gemakkelijk kunnen vinden en kopen zonder ingewikkelde en moeilijke procedures te hoeven doorlopen. Alleen dan keert de klant terug naar de site om opnieuw te kopen. Maak het ook mogelijk om gerelateerde producten aan de gebruiker te tonen; Op deze manier voelt de klant, wanneer hij andere producten ziet, de behoefte om deze te kopen. 7. Gebruik een bestemmingspagina op uw site Ontvang contactgegevens of e-mail van uw gebruikers voordat u de site betreedt of een bestelling plaatst. Zo kunt u de klant via e-mail of sms informeren over kortingen en nieuwe producten. 8. Heb een gratis productverzendbeleid Methoden voor het verzenden van producten in de online winkel U kunt gratis verzending aanbieden om meer klanten aan te trekken en de verkoop te verhogen. Let er natuurlijk op dat dit uw winst niet mag schaden. U kunt bijvoorbeeld een aankooplimiet opgeven en gratis verzending maken als de bestelling van de klant die limiet bereikt. Lees meer: ​​Android online winkelontwerp 9. Gebruik je homepage optimaal Zorg ervoor dat de hoofdpagina van uw website niet te druk of leeg is en dat er een grote verscheidenheid aan producten in te zien is. Plaats bijvoorbeeld een foto van uw belangrijke en best verkochte producten op de eerste pagina en link die naar hun eigen pagina's. Ook kunnen te veel advertenties van een product de klant in verwarring brengen. 10. Ondersteun uw site snel en gemakkelijk Sommige online winkels verliezen hun klanten door slechte en late ondersteuning, en deze sites worden niet goed ontvangen. Om dit probleem op te lossen, kunt u online ondersteuning op uw website gebruiken om vragen van klanten te beantwoorden, zelfs op het moment van aankoop. Er zijn verschillende tools voor online communicatie met sitegebruikers en om meer te weten te komen over elke tool. Zo kun je de inhoud van de beste sitechattool lezen. 11. Bied de mogelijkheid om opmerkingen van klanten toe te voegen Alvorens een product te kopen, letten klanten op de punten en meningen van andere mensen die het product hebben gekocht; Daarom moet u een sectie op de site plaatsen voor opmerkingen van klanten, zodat het vertrouwen van klanten in het verlenen van diensten wordt verdubbeld. Houd bij het bestellen van een winkelwebsite rekening met dit belangrijke punt dat uw winkel is uitgerust met deze faciliteiten. 12. Neem productvergelijking serieus Er zou een sectie op de site moeten zijn om producten met elkaar te vergelijken, zodat de klant twee producten kan vergelijken en de beste kan kiezen. 13. Bied speciale aanbiedingen Een van de kenmerken van een goede winkelsite is het aanbieden van kortingen voor verschillende gelegenheden. De concurrentie op dit gebied wordt met de dag zwaarder, dus u moet iets hebben dat in de ogen van klanten als een voordeel wordt beschouwd en ervoor zorgt dat ze uw site kiezen voor hun aankoop. Het aanbieden van kortingen en speciale aanbiedingen in verschillende tijdsbestekken kan u onderscheiden van anderen. U kunt speciale aanbiedingen voor uw gebruikers overwegen ter gelegenheid van elk seizoen, verschillende vieringen, etc. Speciale aanbiedingen 14. Heb een uniek logo Als je goed oplet, hebben alle bekende merken een speciaal logo waardoor ze anders zijn dan andere. Het hebben van een aantrekkelijk en expressief logo zoals een visitekaartje is essentieel om het publiek aan te trekken en hun vertrouwen te winnen. In feite geeft het logo prestige en geloofwaardigheid aan uw werk. Door de inhoud van de beste sites voor gratis logo-ontwerp te lezen, kunt u zelf uw winkellogo ontwerpen. 15. Beschikbaarheid van gebruikersaanmeldingsopties, winkelwagentje en productzoekfunctie Wanneer een gebruiker een winkelsite betreedt, moet hij het inlogformulier, het productzoekgedeelte en het winkelwagentje samen kunnen zien. Elke klant moet een unieke gebruikersnaam en wachtwoord hebben. Online winkels die veel producten te bieden hebben, moeten zeker een sectie aan het zoeken naar producten wijden, zodat de klant het gewenste product gemakkelijk kan vinden. 16. Gebruik van hoogwaardige afbeeldingen en video's Een van de belangrijkste factoren die de aantrekkingskracht van klanten beïnvloeden, is het gebruik van hoogwaardige afbeeldingen en video's op de site. Met behulp van afbeeldingen en video's kunt u meer volledige informatie aan het publiek overbrengen, maar je moet er wel op letten dat de afbeeldingen en video's van een site een zeer groot volume hebben en de snelheid van je site kunnen beïnvloeden. Verklein daarom de grootte voordat u ze naar de site uploadt. Let op het feit dat door het verkleinen van de afbeeldingen, een percentage van hun kwaliteit kan afnemen; Met sommige optimalisatietools kunt u de grootte van afbeeldingen verkleinen zonder kwaliteitsverlies. U kunt meer te weten komen over deze tools in het artikel "De beste plug-ins voor beeldoptimalisatie". 17. Verhoog de snelheid van de online winkel De snelheid van een site heeft een grote invloed op de terugkeer van de gebruiker naar uw site. Als de klant de aankoop niet zo snel mogelijk kan doen, zal de klant moe worden en de aankoop opgeven. Controleer daarom de snelheid van verschillende pagina's van uw site en corrigeer ze als ze traag zijn. Door de codes en afbeeldingen van de winkel te optimaliseren kun je de snelheid eenvoudig flink verhogen. In het artikel "De snelheid van de WordPress-site verhogen", hebben we alle technieken voorbereid om de snelheid van de site te verhogen. 18. Vermeld het fysieke adres van de winkel Als uw online bedrijf ook een fysieke winkel heeft, vermeld dan het exacte adres. Omdat sommige mensen liever persoonlijk dan online winkelen. Daarnaast kan het vermelden van het adres van uw winkel ook het vertrouwen van klanten winnen. 19. Toon vergelijkbare producten Een ander kenmerk van een goede winkelsite is het weergeven van vergelijkbare producten aan de gebruiker. Wanneer de gebruiker een product aan de winkelwagen toevoegt, ontwerp dan een pagina om vergelijkbare producten aan de gebruiker te tonen. Op deze manier heeft u het gevoel van behoefte bij de gebruiker versterkt en hun indirect uitgenodigd om andere pagina's van de site te bezoeken en producten te kopen. 20. Post veelgestelde vragen Zet een sectie onder de titel van veelgestelde vragen op uw site; In dit gedeelte kunt u de vragen van andere gebruikers beantwoorden of uw eigen vragen met hun antwoorden toevoegen. Op deze manier heb je de duurzaamheid van de gebruiker op de pagina kunnen vergroten en de vragen kunnen beantwoorden die voor hun kunnen rijzen. 21. Gebruik klanttevredenheid Het plaatsen van de tevredenheid van oude klanten kan de mening van potentiële klanten aantrekken en hun aanmoedigen om te kopen. Op deze manier zullen gebruikers, wanneer ze tevreden zijn met de tevredenheid van uw vorige klanten, kopen. 22. SEO-inhoud maken Een van de belangrijkste kenmerken van een goede site is het hebben van een team dat gespecialiseerd is in het produceren van inhoud met betrekking tot uw bedrijf. Om jezelf zo professioneel mogelijk te laten zien, moet je een team van de beste contentproducenten hebben, om de content te produceren die nodig is voor je site en deze aan gebruikers te bieden. Dit moet volgens het algoritme van Google en problemen met betrekking tot site-optimalisatie en SEO. Om goede inhoud voor uw site te maken kunt u het artikel lezen over het maken van inhoud. 23. Classificatie van diensten en producten Een van de kenmerken van een goede site is de regelmatige classificatie van diensten en producten in het sitemenu. Houd er bij het ontwerpen van een professionele website rekening mee dat gebruikers de gewenste services gemakkelijk en in reguliere categorieën moeten kunnen vinden. Vergeet dus niet dat een goed en compleet website-ontwerp, correcte en volledige classificatie van alle diensten tot de kenmerken behoren.

- Website laten maken of meer nodig?

Als u een website heeft gezien die uw aandacht trok, kunnen wij een vergelijkbaar ontwerp voor u maken en installeren.

We communiceren met onze klanten via WhatsApp, e-mail of persoonlijk of via videobellen. Ons doel is u te helpen een succes te maken van uw bedrijf.

Een mooie website laten maken met de beste marketing strategieën en hoger komen op Google zoekmachine met SEO?

Wij hebben de expertise in huis.

De websites die we bouwen zijn zeer betaalbaar voor onze klanten.

Neem contact met ons op voor informatie over marketing en het effect ervan in de Google-zoekmachine.

Als u het kunt dromen, kunnen wij het voor u bouwen. Regio Amsterdam, Rotterdam, Den Haaag, Haarlem, Leiden, Utrecht, Groningen, Zandaam, Dordrecht, Breda en België zijn van harte welkom.