Na de release van het Rank Brain-algoritme heeft Google zich meer gericht op gebruikersgedrag als een belangrijke SEO-factor. Ondertussen is een van de belangrijkste signalen waar Google-bots op letten de klikfrequentie of CTR. In dit artikel wil ik je uitleggen wat CTR is, welk effect het heeft op SEO en hoe we het kunnen verhogen om het aantal bezoekers van onze site te vergroten. Wat je in dit artikel leert, is de weergave van koppen Wat is de klikfrequentie (CTR)? Het woord CTR staat eigenlijk voor Click Through Rate en betekent "click rate". Maar nu, in eenvoudige bewoordingen, wat betekent CTR of klikfrequentie? In feite verwijst dit woord in de wereld van SEO naar het aantal klikken op uw website in Google-resultaten. Zie bijvoorbeeld de afbeelding hieronder: Wat is de klikfrequentie (CTR)? Zoals je kunt zien, staan ??we op de eerste pagina van Google met het woord SEO-inhoud, nu als 100 mensen in Google zoeken naar dit woord in een maand, wordt deze pagina van onze site 100 keer gezien in de zoekresultaten. Verder, als 70 van deze 100 mensen op de titel van onze inhoud klikken en onze website bezoeken, is de klikfrequentie van deze pagina gelijk aan 70%. dus wat is er gebeurd De klikfrequentie is het aantal klikken op een pagina in Google, vergeleken met het aantal keren dat deze in de resultaten wordt bekeken. Let op: CTR wordt ook gebruikt in de reclamewereld, waarover ik in de rest van het artikel meer zal vertellen. Wat is de betekenis van bezoeken op Google? In het bovenstaande voorbeeld zei ik dat 100 mensen elke maand het woord SEO-inhoud in Google doorzoeken en de titel van onze site zien. Dit bezoek heet IMPRESSIE in de gespecialiseerde taal van SEO en natuurlijk in de zoekconsole-tool. Dus de impressie is het aantal views van een pagina in Google en de click rate is het aantal clicks tegen impressies. Nu je weet wat indruk is, kan ik ook de formule voor het berekenen van de CTR uitleggen. Wat is de formule voor het berekenen van de klikfrequentie van een site? De formule is: het aantal klikken, gedeeld door het aantal vertoningen of weergaven, vermenigvuldigd met 100 De formule voor het berekenen van de klikfrequentie op de site Kijk bijvoorbeeld naar de afbeelding hierboven, in de zoekconsole kregen we te horen dat een van onze pagina's 1.639 keer werd bekeken op Google of dezelfde vertoning kreeg, en dezelfde pagina trok ook 1.079 klikken. Hoeveel klikken gedeeld door het aantal vertoningen? Antwoord: ongeveer 0,65. Als we dit getal nu naar een percentage willen converteren en uitzoeken welk percentage de klikfrequentie was, vermenigvuldig dit dan met 100 en het antwoord is: 65%. Daarom was de klikfrequentie van deze pagina van onze site 65%. Betekent CTR alleen in SEO? Nee, klikfrequentie is een veelgebruikt woord in het algemeen, maar het wordt vooral gebruikt in de wereld van SEO en vervolgens adverteren. CTR in advertenties is de klikfrequentie op een advertentie. Als uw advertentie op de ISNA-website bijvoorbeeld 1 miljoen views per dag heeft, maar 500.000 mensen erop klikken, is de klikratio van uw advertentie 50%. Waarom is de klikfrequentie belangrijk in SEO? Belang van klikfrequentie Als je het artikel "Wat is SEO" eerder hebt gelezen, weet je dat SEO bijna 200 verschillende factoren heeft. Maar terwijl Google deze 200 factoren controleert om de SEO-kracht van uw site te controleren, besteedt het ook veel aandacht aan 3 signalen van gebruikers. Deze 3 signalen zijn: CTR in zoekresultaten Bewaartijd gebruiker bouncepercentage In feite bepaalt Google volgens deze 3 signalen op de pagina of uw site in het eerste resultaat of aan het einde van pagina 1 moet staan! Maar over de woorden hierboven: gebruikersretentietijd of TIME ON SITE verwijst naar de tijd dat de gebruiker op uw site blijft. Bouncepercentage verwijst ook naar hoeveel gebruikers uw site verlaten nadat ze op uw paginatitel hebben geklikt, om redenen zoals slechte inhoud, lage snelheid, enz. Van deze 3 is het belang van het bouncepercentage het belangrijkste, maar we mogen één belangrijk punt niet vergeten: tenzij er een klikpercentage is, is er geen bouncepercentage en geen retentietijd! Dit betekent dat als je het publiek niet naar je site kunt trekken in Google, de rest van het verhaal er niet toe doet, omdat je gefaald hebt in SEO! Wat is een goede klikfrequentie? In één woord: klikfrequentie die hoger is dan die van concurrenten! Ik heb in alle SEO-cursussen altijd gezegd: SEO is concurrentie, dus op welk gebied je ook beter bent dan je concurrenten, je zult beter scoren. Hetzelfde geldt voor de klikfrequenties. Als u echter een exact aantal wilt, zijn getallen boven de 70% over het algemeen goede cijfers voor de eerste link. Maar het belangrijkste om te begrijpen is dat het over het algemeen niet mogelijk is om te zeggen wat de klikfrequentie goed of slecht is. Waarom? Zie de afbeelding hieronder: Zoals u kunt zien, toont Google op deze pagina, vóór de eerste links, de kaart aan het publiek, en velen van hen komen op de Google-kaart. Daarom is in dit woord zelfs de klikfrequentie van de eerste site erg laag. Deze voorwaarde is hetzelfde voor andere woorden waarin Aparat- en YouTube-video's, Google-beschrijvingen, Google's eigen tools, enz. Worden weergegeven. Daarom zijn er veel woorden waarin het onmogelijk is om een ? hoge klikfrequentie te behalen. Als een van de belangrijkste punten van SEO moet je ook weten dat we onze tijd en budget voor SEO niet verspillen aan dergelijke pagina's omdat de meeste weinig opleveren.
Als u een website heeft gezien die uw aandacht trok, kunnen wij een vergelijkbaar ontwerp voor u maken en installeren.
We communiceren met onze klanten via WhatsApp, e-mail of persoonlijk of via videobellen. Ons doel is u te helpen een succes te maken van uw bedrijf.
Een mooie website laten maken met de beste marketing strategieën en hoger komen op Google zoekmachine met SEO?
Wij hebben de expertise in huis.
De websites die we bouwen zijn zeer betaalbaar voor onze klanten.
Neem contact met ons op voor informatie over marketing en het effect ervan in de Google-zoekmachine.